Faq's

Sleepliften kan je alleen in met korte ski’s onder je voeten: je blijft dan gewoon rechtop staan. Voor liftcabines en stoeltjes liften moet je SNIKE inklappen, wat niet meer dan een paar seconden duurt. Sommige stoeltjesliften zijn uitgerust met een speciale fiets haak. Liever neem je SNIKE mee plat op je schoot.

De meeste mensen kunnen direct een afdaling maken met SNIKE, en het wordt ervaren als veel makkelijker dan skiën of boarden. Doordat het intuïtief te bedienen is, is het vaak een kwestie van seconden om controle te voelen, en minuten om je comfortabel te voelen. De gouden regel is: Zorg altijd voor druk op de achterski!

SNIKEN geeft veel minder druk op je benen. Daardoor is SNIKE vaak een prima alternatief voor mensen die niet meer goed op ski’s kunnen staan. Een gevoel voor balans blijft wel belangrijk. Heb je een speciale behoefte? Laat het weten, en wellicht kan ik je helpen.

SNIKE is in veel skigebieden toegestaan, vooral in Oostenrijk en Frankrijk. In sommige andere landen is snowbiken minder bekend, en daardoor niet altijd toegestaan. Neem contact op met het skigebied om het zeker te weten. Mocht je hierbij hulp nodig hebben, laat het mij weten. Let er sowieso op dat kleine ski’s onder de voeten en een veiligheidskabel vrijwel overal verplicht zijn. Deze worden uiteraard meegeleverd.

Je kan met SNIKE zo hard of langzaam als jij wil. Wintersport heeft een hoger risico dan thuis op de bank zitten (hoewel dat ook weer risico’s met zich meebrengt) Ons advies: gebruik je gezonde verstand! SNIKE is eenvoudig te besturen, en bouw het stap voor stap op. Oh ja, draag een helm!

Dit is de meest gestelde vraag! Remmen met SNIKE is echt makkelijk, en kan op twee manieren. Je zal merken dat de achterski wil driften, wat een sterk remmend effect heeft. De tweede manier is je hakken in de sneeuw duwen. Je zal merken dat het erg gemakkelijk gaat en goed afremt, en probeer dit een paar keer voordat je van de stijle pistes af gaat.

We raden je aan om een helm te dragen, wat gebruikelijk is voor alle vormen van wintersport. Als je valt, is dat vrijwel altijd zijwaards. Omdat je door de zitpositie al dicht bij de piste bent, is de kans op een harde pijnlijke val erg klein.

Nee, Snike werkt veel intuïtiever en je gebruikt andere spiergroepen. Het grootste verschil is dat je geen weken nodig hebt om het goed te leren.

SNIKE is gemaakt voor op de piste, en niet om te vliegen. Mocht je toch wat ‘airtime’ maken, zal je merken dat de punt van de voorski omhoog wordt getrokken. Daarmee voorkom je dat SNIKE en jij plotseling sneeuw happen.